Az interneten a mai napon láttam egy cikket, amit angolul tudó olvasóknak ajánlott egy mosható pelenkát használó anyuka (Köszönet érte a babespotty.hu bloggerének, Nórának). Elolvastam ezt a cikket és annyira érdekesnek találtam, hogy rávettem magam és lefordítottam azoknak, akik magyarul is szeretnék elolvasni.

A cikket Jennifer Labbit, a Cotton Babies mosható pelenkákat gyártó (pl. BumGenius) cég tulajdonosa írta, általam lefordítva a következőképpen szól:

„ Egy kereskedő írta a napokban, hogy miért nem olcsóbb a márkás mosható pelenka (itt konkrétan a Bumgenius márkára kérdezett rá – a szerk.), az ahhoz nagyon hasonlító kínai pl. eBay-en kapható mosható pelenkákhoz képest. A válaszom a következő volt, amelyről úgy gondoltam érdemes megosztani másokkal is a blogomon, hiszen olyan információkat tartalmaz, amiről a családok többsége nem tud. Ne felejtsétek el, hogy a válasz kereskedő szemmel egy másik kereskedőnek szólt. Íme…

Kedves Kereskedő!

Köszönöm a kérdését. Amíg a legtöbb gyártó kihelyezi a termék gyártását más gyárakhoz, hogy ezáltal növelje a profitját, a mi célunk az, hogy nemzetközi szintű gyártás (pl. Európa, India, Afrika, Kína) mellett is elfogadható áron tudjuk gyártani. A hazai gyár üzemeltetésének és a nemzetközi szállítás magas költségei miatt szinte lehetetlen a hazai gyártást megoldani. Tudván azt, hogy a vásárlóink értékelik az Egyesült Államokban gyártott termékeink kimagasló minőségét, megoldást kerestünk arra, hogy a nemzetközi szinten gyártott termékeink ezt a tulajdonságukat maradéktalanul megtartsák. Az Egyesült Államokban eladott termékeink nagy részét jelenleg Észak-Amerikában gyártják, ahol teljes munkaidőben üzemel a gyártóegységünk. Ez a módszer összességében magasabb költségeket eredményezett a teljesen kihelyezett gyártással szemben.

A gyár tiszta, tágas, kellemes, biztonságos, magasan felszerelt, több pihenőhelység is található benne, ahol a dolgozóink a pihenőidejüket valóban pihentetően tudják eltölteni. A vezetőség emberi, valóban foglalkoznak a munkavállalókkal, a dolgozók tréningeken vehetnek részt, a munkába járás vállalati szállítóeszközökkel könnyen megoldható.  A gyár heti 5 napon, heti 40 órás munkaidővel működik, a munkavállalóknak természetesen az esetleges túlórákat jól megfizetik. A nemzetközi jogi követelményeknek maximálisan megfelelünk. Bárhol is jártam a világban más ruha készítő gyárban, bizton állíthatom, hogy a miénkhez hasonló körülményekkel nem találkoztam sehol. Ez egy olyan munkahely, ahol én is szívesen dolgoznék.

A magasabb költségek ellenére, még így is nagyon tisztességes áron tudjuk értékesíteni a termékeinket a konkurens termékeinkhez képest, továbbá az egyik legjobb vevőszolgálattal rendelkezünk. A termékeinket komoly tesztelés alá vetjük, és a legmagasabb minőségű alapanyagokból készítjük, melyeket elsősorban helyben (US) szerzünk be. Minden termékünkre egy éves garanciát biztosítunk, ez szintén a magas minőséget jelzi. Sokat áldozunk reklámokon és hirdetéseken keresztül arra is, hogy a mosható pelenka koncepciója minél szélesebb körben ismertté váljon. Folyamatos beruházásaink vannak a termékfejlesztésben és a gyártás növelésében.

Fontosnak tartjuk, hogy segítsünk azoknak a kevésbé szerencsés, alacsonyabb jövedelemmel rendelkező családoknak is, akik mosható pelenkát szeretnének használni.

Az értékeinket egyértelműen visszatükrözi az, ahogyan a portfóliónkat növeljük. Tudván, hogy a Bumgenius márka az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok számára nem elérhető, kifejlesztettük a Flip és az Econobum márkákat, azzal a céllal, hogy minél több család számára elérhetővé váljanak magas minőségű mosható pelenkák is. A két új márkával olyan termékkört kívántunk létrehozni, amely mind minőségében, mind garanciájában és a vevőszolgálatot tekintve is, ugyanazt a magas minőséget tudja nyújtani. Nem voltam hajlandó olyan kompromisszumokat kötni, amelynek eredményeképpen sem a minőség, sem pedig a vevőszolgálat nem üti meg az eddigi mércénket. Erőfeszítéseink eredményesnek bizonyultak.

Egy korábbi LCA (Life-cycle assessment) tanulmány Európára vonatkozó adatait alapul véve, készítettünk pár érdekes számítást. Ha egy család 24 darabos Bumgenius V4 készlettel rendelkezik, amelyet a baba születésétől kezdve használ, akkor minden egyes darabot átlagosan 138-szor használja, mosásonként ez kb. 0,12 USD-os költséget jelent számukra. Egy 24 darabos Flip Stay Dry pelenka készlet esetén ez a költség már csak 0,06 USD pelenkánként. Egy 24 darabos Econobum pelenka készlet esetén pedig már csupán 0,03 USD.

A kiskereskedőknek valóban frusztráló olyan márkanélküli pelenkákkal versenyezni, amik a piacon még megtalálhatóak, azonban fel kell ismerni, hogy a kiskereskedők is ugyanazért a célért dolgoznak, azaz a mosható pelenka piac bővítésén. Szemben azokkal a vásárlókkal, akik a no-name pelenkákat vásárolják meg, és azoktól viszonylag hamar meg is szabadulnak, a márkás termékeket vásárló családok hajlandóak valamivel többet költeni a mosható pelenkákra, ezzel több pénzt spórolnak hosszú távon és a legjobbat szeretnék nyújtani a gyermekeiknek. A textilpelenkák rendkívül erős tisztítási és mosási folyamaton kell hogy keresztül menjenek a használatuk során. A no-name, márka nélküli termékek azonban általában gyenge minőségűek (még akkor is, ha a szép színes, vidám mintáik és kedvező áruk rendkívül vonzóak a vásárlóknak – a szerk.), hamarabb tönkremennek, általában nincs rájuk garancia, nincs háttér vevőszolgálat. Habár az Egyesült Államokban a hivatalos importőröktől megkövetelik az alapanyagok összetételére vonatkozó igazolásokat és az ezzel járó tesztek elvégzését, az ilyen márka nélküli termékeket úgy importálják, hogy általában erőforrás hiányában a gyártók nem végzik el a szükséges teszteket, híján vannak mindenféle hivatalos eredetigazolásnak is. Ez addig nem is bír jelentőséggel, amíg nincs a használat során probléma. Azonban ez rendkívül fontossá válik, mihelyt például egy kisgyereknél latexallergia alakul ki, és kiderül, hogy ezt az adott termék okozta, amely gyártásánál olyan anyagokat használtak, amely az allergiát kiváltotta. Általában a márka nélküli, no-name termékek esetében visszatérítésre sincs lehetőség amennyiben a termék problémásnak bizonyul.

Az elmúlt időszakban tapasztalt vásárlói visszajelzések igazolják az általunk is követett termelési módot. A vásárlók megítélése szerint a családoknak a legfontosabb, hogy a babájuk közérzete rendben legyen, egészségük biztosítva legyen a minőségi termékek által.

Remélem, hogy a fenti információk informatívak, hasznosak és segítségére lesznek abban, hogy vásárlóival megértesse miért jobb a minőségi termékek mellett dönteniük.

Üdvözlettel,

Jenn”

A levél kicsit hosszadalmas, de igyekeztem minél jobban átadni a lényegét, minél pontosabb fordítást adni, hogy a magyar családok is megértsék, miért az ő érdekük is a minőségi termékek választása, még akkor is, ha ez valamivel nagyobb költséggel jár.


A cikk eredetiben a következő linken érhető el:

http://jenniferlabit.com/2011/06/09/why-shouldnt-i-buy-cheap-cloth-diapers/